tisdag 26 mars 2013

Med en enkel tulpan


En riktigt clean and simple kort visar jag bara snabbt idag. Ett kort som är gjort efter en skiss i Stämpelkällans blogg för ett tag sedan. Lätt och snabbt kort som funkar likaväl som påskkort som ett kort som ges bort nu under våren :)

Bloggar två kort i två olika inlägg i PhunnyFace bloggen idag, kika gärna in även där. Direkt länk till inläggen hittar du här och här. :)

Ha det bäst!

lördag 23 mars 2013

Till en snickare


Fick ett beställning här nyligen på ett kort som skulle ges till en snickare och önskemålet var att gärna ha med ett snickarmotiv. Nu har jag bara denna mer åt det gulliga hållet :) Men beställaren tyckte den var bra :)

Denna stämpel har ju givetvis otroligt duktiga Carina designat och finns hos Vilda stamps.

Tänkte passa på att delta i några utmaningar med kortet också, nämligen följande:
I ♥ ProMarkers - Anything goes
Creative Card Crew - Challenge 32 Masculine
Through the CraftroomDoor challenge blog - Anything goes

Ha det bäst!

onsdag 20 mars 2013

Viking barn


I går bloggade jag dessa viking barn i PhunnyFace bloggen. Gjorde en vikning efter en mall som egentligen ska vara en popup vikning på insidan av kortet men jag satte den på utsidan. Tycker slottet passade lika väl så :)


Sonen som är min bästa kritiker frågade om det är jätte vikingar som bor i slottet, "de ryms ju inte in där" :D Dessa viking barn hittar du naturligtvis hos PhunnyFace.

Ser ni de läckra fjädrarna vid flickan? De är stämplar från Stämpelkällan. Beställde små och stora av dessa, tänkte försöka vara lite trendig ;) Fjädrar är väl ganska trendigt just nu i scrapvärlden ser det ut som :) De är ju lite kul att använda på flera olika sätt. Jag stämplade bara dem på mönsterpapper och klippte ut dem.

Ha det bäst!



måndag 18 mars 2013

Planlöst skapande :)


För ett tag sedan började jag göra en tag utan att direkt ha en idé på hurdan jag skulle göra. Det skulle bli lite mist och stämplar tänkte jag. Det blev en hel del mist :) Cardstocken är nämligen "Vanilla-färgad" från början. Jag är dålig på att använda bara lite snygga miststänk har jag märkt...   Men det var kul att göra något så där lite planlöst. Men något utan stämplar helt verkar jag inte kunna skapa även om det inte blev något med färgläggning :)

Ha det bäst!

lördag 16 mars 2013

Snabb tag

Jag gillar att ha ett handgjort kort till mina presenter jag ger bort, konstigt eller hur ;) Nåja jag vet, vi alla scrappare är sådana. Jag kommer inte ens ihåg när jag köpt ett kort senast :)

Har man ont om tid tycker jag det är rätt lagom att göra den här typen av snabba tags. Magnolia stämpeln på denna tag kommer från Momas lil´shop of stamps.

Och vet ni, jag har vunnit :) Jag har lite tendens att glömma skriva här de gånger jag vinner, helst förra hösten, men nu ska jag faktiskt försöka komma ihåg att skryta riktigt ordentligt fortsättningsvis ;D Kortet i nedan inlägg såg jag att jag vunnit med hos Designed to color. Om det är framröstad eller framlottad vinst vet jag faktiskt inte men det gör inte så mycket :) Jag får ju stämplar som pris ;) Sedan såg jag att jag med detta kort blivit vald till Top 3 hos I ♥ ProMarkers. Så ni förstår jag är extra glad ;)

Önskar er alla därute en riktigt härlig lördag!

torsdag 14 mars 2013

Design to color challenge


I recently found a great blog, Designed to color. And today I also ordered my first issue of Designed to color, the digital one, and now looking forward to read it :)

Anyway this card is for the current challenge over at the DTC blog. The challenge you can find here. It´s a sketch challenge and as many of you who visit my blog know I do love sketches :)

The stamps that I used for this card comes from PhunnyFace (the boy), Momas lil´shop of stamps (the Magnolia flower). On the tag I have used Prima and stamps from a issue of Creativity.

För ett tag sedan hittade jag en ny blogg jag inte varit in i tidigare nämligen Designed to color. De har även en tidning och nyfiken som jag är beställde jag en i digital version. Och nu väntar jag med spänning att få den :) 

Till saken, detta kort är till en utmaning i DTC bloggen. Det är en skissutmaning och ni som brukar kika in i min blogg vet ju att jag gillar skisser :)

På kortet har jag använt mig av stämpar från PhunnyFace (killen), Momas lil´shop of stamps (Magnolian). På tagen har jag använt mig av stämplar från Prima och ett nummer av Creativity.

Have a great day!
Ha det bäst!


söndag 10 mars 2013

Copic coloring trial :)


A quite some time ago I bought me a few Copic markers. I haven´t used them that much but now finally I used them "for real" :) The hair of this Saturated Canary digital is colored with Copics. The rest of the stamp is with ProMarkers.

For this card I have used lovely papers from Prima, brown cardstock, Saturated Canary digital and some washitape.

För ett bra tag sedan köpte jag några Copic pennor som jag inte riktigt har gett en chans. Nu slutligen tog jag och började färglägga med dem ordentligt. Håret på denna Saturated Canary digitala stämpel är färglagt med Copics resten är ProMarkers.

Till detta kort har jag alltså använt mig av ljuvliga papper från Prima, brun cardstock, Saturated Canary digis och washitejp. Washitejp köpt på Ica Maxi, jepp Ica Maxi. Första gången jag handlar något scrappigt därifrån. :) Tack vare Iffa, som för ett tag sedan tipsade att Ica Maxi börjat ta in lite scrappiga saker, har jag nu sett att även vår Ica här uppe i norr har nu tagit hem lite. Washitejpen kunde jag inte låta bli att köpa... :)

Entering following challenge with this card, The Rubber Buggy - It´s all about the heart. :)

Ha det bäst!
Have a nice day!

pst... glöm inte dagens Söndagsbilaga hos Allt Om Scrap! 

lördag 9 mars 2013

"Gloshjälp"


Nu när pojken min går i trean har de på allvar börjat med att läsa engelska :) Tidigare var det lite engelska i skolan men inga engelska läxor. Nu kommer det glosor hem.

Bloggade denna "gloshjälp" härodagen i PhunnyFace bloggen. Tänkte sonen kunde använda sig av denna när han tränar in innan jag kommit hem från jobbet och vi sedan på kvällarna tar det tillsammans. Enligt sonen var denna "rätt smart" :)

Ni har säkert själv haft ett ark ni klippt ut så här när ni pluggat engelska, eller? Det hade jag men gjorde sonens lite roligar :)


Försökte att få till den "kladdig" med  känslan av "klotter på timmen" :) Som vanligt är det stämplar från PhunnyFace men även från K-design, Creative Expressions och Prima.

Ha det bäst!

torsdag 7 mars 2013

First time with Saturated Canary

For some time I have admired people out there coloring these beautiful Saturated Canary digital andr rubber stamps. So finally yesterday I chose to buy one of the digital stamps. So here is my first try on coloring a Saturated Canary digital stamp :)

Redan ett tag har jag beundrat folk därute som har färglagt dessa underbara Saturated Canary digitala och gummistämplar. Så igår bestämde jag mig för att prova, även jag. Så här idag ser ni alltså mitt första försök till att färglägga en Saturated Canary digital stämpel.

Also entering a few challenges with this card. Deltar även i några utmaningar med detta kort.

I ♥ ProMarkers - Challenge #158 Anything but square
Saturated Canary Challenge blog - Good Vs Evil (I only chose to make good :) )
Passion for Promarkers - One for the ladies
Dream Valley Challenge - Ribbon and Bling
Divas by design - Buttons and Bows

Have a nice day!
Ha det bäst!

onsdag 6 mars 2013


I söndagens Söndagsbilaga hos Allt om Scrap hade vi i teamet en skiss att tolka. Visar idag min tolkning. Ett kort med en digital stämpel från Momas lil´shop of stamps. Kika gärna in i Söndagsbilagan för att se skissen och teamets tolkningar.

Just nu har vi sportlov här uppe hos oss. Men vårt sportlov bytes ut till sjukstuga istället... Sonen fick plötsligt feber i går på förmiddagen. Illamående och runt 39 graders feber. Min man ändrade sin ledighet och for och jobbade istället så jag är hemma med sonen.

Vädret idag är visserligen inte heller precis sportlovsaktigt :) Det kommer rejält med snö, precis som vi inte redan hade tillräckligt... Så mycket snö som vi har nu känns det som att vi ännu kommer att ha snö under midsommar :(

Ha det bäst!

måndag 4 mars 2013

Friluftsdag på jobbet


Ja, jag tillhör den lyckliga skaran som får ha friluftsdag på jobbet. Eller rättare sagt ½ friluftsdag två gånger per år. Visar idag en layout jag scrapat med ett foto som jag tror är snart 3 år gammalt. På bilden är det jag och min goda vän och arbetskompis en härlig vårdag.

Som så ofta har jag skapat denna efter en skiss närmare bestämt denna skiss som finns hos Veckans Skiss. Hoppas ni kan se likheten :) Jag valde att vända på skissen.

Ha det bäst!

lördag 2 mars 2013

Påskkort igen


Visar ännu ett påskkort idag. Även denna har jag tidigare bloggat i PhunnyFace bloggen så denna härliga stämpel är en PhunnyFace stämpel. Denna stämpel heter Maya och jag tycker man blir så otroligt glad av den. 


På insidan valde jag att göra påskhälsningen med lite popup effekt :)


Och en bild lite närmare.

Ha det bäst!