söndag 11 januari 2015

Layout Vår julgran 2014 + bildserie på hur jag gjorde bakgrunden


Idag visar jag en layout med ett foto på vår julgran. Jepp, vi har en i plast. Inte så fin som en äkta men p g a bland annat allergier har vi valt att ha plast. 

Dessutom visar jag en bildserie med bilder på hur jag gjort bakgrunden till denna layout. Otroligt bra och fantstiska tutorials finns massvis med där ute men tänkte ändå visa hur jag gjort men ser inte detta som en tutorial :)


För att få en frostig känsla började jag med en vanlig kökssvamp och gesso. Svampen tycker jag ger ett frostigare intryck än att använda pensel till exempel.


När gesson torkat gjorde jag lite text avtryck med en stor textstämpel


Nästa steg, lite stjärnor här och där med hjälp av en stjärn stencil.


Därefter provar jag ut hur jag vill ha mina övriga mönsterpapper under fotot.


Just nu har jag slut på wellpapp och annat som man kan använda för att få lite distans mellan papper. Så då löser jag det genom att använda spillbitar av cardstock som jag tejpar ihop för att få lite höjd


och placerar dem bakom några av papprena.


Innan jag sätter fast foto och dekorationer så duttar jag på mer gesso med min kökssvamp.


Även dekorationerna har fått sig en omgång av gesso.

Allt jag använt mig av hittar du i K-design shopen :)

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Upea leiska, kerta kaikkiaan!!! hyvä tutorial tämä on, loistavia vinkkejä!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bakgrund! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Himla läckert och fiffigt med cardstocken som 3D-kuddar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!