onsdag 30 juni 2010

Scraplagrets juni utmaning


Jag hoppar ju på utmaningar lite här och var vet ni som varit in här tidigare. Scraplagret har nu i juni en färgutmaning med svart, rött, turkost och vit som komplement färg. Jag valde att göra på svart cardstock med bilder på min son när han var på väg på en kompis kalas här för någon vecka sedan.

Att göra en layout till en färgutmaning var inte så lätt som jag trodde. Det visade sig att allt jag skulle ha velat ha med på layouten var helt fel färg :oD Jag önskar så att vi hade en affär här i stan där man kunde köpa lite material, men icke, utbudet är rent ut sagt uselt här.... samma papper och dekorationer vecka ut och vecka in. Skulle vara så roligt att få "känna och klämma" och kunna göra lite inpuls inköp då och då... Efter dagens skapande insåg jag nu att jag måste nog ta och göra en beställning på lite material... :o)

Har Du börjat semestern än? Själv har jag två dagar jobb kvar och sedan ska jag och sonen börja ta sovmorgon... Eller jag i alla fall... hoppas jag... :o)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!