fredag 28 februari 2014

CC hos Scrap-Perra


Just nu pågår en CyberCrop hos Scrap-Perra med otroligt roliga utmaningar. CC:t håller på till söndag så tid finns ännu att vara med :) Jag tänkte jag hakar på åtminstone på 4 av 7 utmaningar. Få se om jag hinner mer i helgen, tror dock inte det :) Utmaningarna hittar man i deras forum. Det fina med denna CC är att de både röstar och lottar fram priser. Så kanske jag har en liten chans på lotten ;)

Så nu blir det många bilder i mitt inlägg. Tänkte jag visar de 4 jag gjort hittills. Ovan var till en utmaning som löd:  Skapa ett färgglatt alster där du jobbar med mycket färgstänk och rinnande färg. Hm.. vet inte om det blev så färgglatt... men jag har glatt lekt med en massa färg så jag hoppas mitt bidrag kommer att godkännas ;) Har använt mig av, om jag minns rätt, 3 olika akrylfärger och 3 (eller 4) olika mister.


Detta kort är till en bild man skulle inspireras av. Jag valde att göra ett kort i stilen Clean and Simple. Här har jag använt mig av modelling paste med mask och text stämpel från K-design och blomman från Momas lil´shop of stamps.


Denna layout är till en färgutmaning där färgerna rött, turkost, beige och gult skulle användas. Andra färger får användas men dessa fyra ska dominera. Tänkte jag skulle utmana mig lite extra och använda mig av gult som huvudfärg :) Är inte precis min favorit färg och antagligen därför jag inte heller är så nöjd med denna layout :) Men jag lägger upp den i CC:t så jag får mig en lott :)


Denna layout är gjord efter en skissutmaning. Skissen är gjord av Ulrika. Jag gillar verkligen hennes skisser, hon gör fantastiskt fina skisser som passar utmärkt till min stil. Egentligen passar de bra till alla stilar för de ger utrymme för mycket olika tolkningar :)

Trevlig helg!!!

1 kommentar:

Tack för din kommentar!