torsdag 17 december 2015

Glitter och Glamour


Glitter och glamour är månadens tema i Hobbyworlds december utmaning, som du hittar här i deras blogg. Och denna layout är mitt bidrag till månadens tävling.

Jag sökte efter ett foto från någon av pojkens luciafester, för det är väl Glitter och glamour om inte annat ;) Men hittade tyvärr inget bra. Alla mörka eller så stod sonen så nära någon annan att det inte blev bra att beskära. Så fotot på denna layout fick bli mindre glamuröst :) Nämligen ett foto på mig taget för flera år sedan när jag fått håret fixat och blivit sminkad av en tjej som då läste till frisör/kosmetolog. 

Att fotografera en layout som är rätt glittrigt är inte så lätt men hoppas ni kan föreställa er den ändå. Splashen på cardstocken är gjord med pensel och mist, misten är rätt skinande/glittrig.


Swirlen har fått på sig lite Primas micro beads för att öka på lite lyxkänsla :)
 

Primas mask har jag använt tillsammans med rester från min Glitter Snow burk men det syns inte alls här...

Övrig jag använt är papper from Simple Stories och Lemoncraft, silverfärgade metallhörn, silverfärgade rubon stjärnor från Studio Calico, bling och en turkos ros som jag inte vet tillverkare på... Swirlen har jag skurit ut med min Silhoutte.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. å så fin du är på fotot ♥

    SvaraRadera
  2. Din layout är verkligen jättesnygg och fotot passar absolut till temat!!
    Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.

    Mvh/Helén

    SvaraRadera
  3. Supersnygg LO och supersnygg tjej!

    Tack för att du är med och deltar hos oss på HW!

    SvaraRadera
  4. Sååå snygg LO - älskar all white space och färgsplashet!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds decemberutmaning!

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  5. Läcker sida, helt i mina favvofärger.
    Tack för att du är med i månadsutmaningen på Hobbyworld.

    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!