söndag 25 april 2010

1981...


...ritade jag snabbt ett litet julkort, fort in i ett kuvert och smög mig till närmaste brevlåda och postade det. Ville inte att någon skulle veta att jag var med i en julkortstävling som lokaltidningen arrangerade. Hm... var kanske inte så genomtänkt för plötsligt en dag dök tidningen upp på skolan och berättade att jag vunnit tävlingen.

Kommer så väl ihåg att de sa att mitt julkort inte var det tekniskt bästa men hade en härlig julstämning över det. *Skrattar* Ja ni ser ju ovan att den inte är så välritad :o) Detta julkort trycktes upp i några hundra ex och såldes. Tyvärr har jag bara tidningsurklippet själv kvar, på den är väl inte färgerna riktigt på plats... Jag måste nästan höra med mamma om hon har något julkort kvar, hon köpte nämligen typ 50 st och skickade till hela släkten *fniss*



Vinsten blev en pokal och en klass resa till F21 i Boden (heter/hette det så...?).

Har lite andra tidningsurklipp med klassbild m m men dem ska jag nog inte visa för er :o) Blev påmind om denna tävling av en gammal klasskompis häromdagen, kul att även hon kommer ihåg den :o)

Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Men så kul!!! Du hade talang redan då för korttillverkning.

    Roligt att vinna ett pris som kommer hela klassen till godo.

    Roligt att ha kvar!

    SvaraRadera
  2. Så den konstnärliga talangen och anlag för korttillverkning verkar var medfött eller kom i väldigt ung ålder.

    SvaraRadera
  3. Kul att du publicerade ditt julkort! Jag har själv kvar det där klippet som sagt. Journalisten som följde med oss på resan var fascinerad av allt godis vi vräkte i oss. Och vi stannade tom och bunkrade på mer... :)
    Jag följer din blogg regelbundet och tycker du gör så himla fina saker....
    Sari J

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!