måndag 7 juni 2010

2-åriga jag


Min första layout med mig själv, dock som 2 åring :o) Iklädd i en klänning som min mamma hade stickat åt mig. Jag vet inte om man kan minnas något från då man varit 2 år men jag har ett svagt minne av att jag inte gillade denna klänning alls, den var nämligen väldigt stickig och oskön vill jag minnas... :o)

När jag var på scrapträffen med Pysslarna så köpte jag mina första papper i serien "Förgät mig ej" som är PionDesigns egna papperskollektion som Theresa -Pysselgumman designat. Jag blev verkligen förtjust i dessa papper, så häromdagen var vi i Luleå och då kunde jag inte låta bli att ringa till Jenny som äger PionDesign och höra om jag fick komma och shoppa lite :o) Som tur var Jenny hemma och snäll som hon är så öppnade hon butiken och jag fick med mig hem lite mer av dessa härliga papper.

Hur som helst papprena jag använt här är (förutom cardstocken och tagsen) allt från "Förgät mig ej" kollektionen. De är såååå vackra dessa papper att inte ens en nybörjare på layouter, som jag är, kan misslyckas :o) För jag måste ju åter igen säga att jag är super nöjd med denna :o)



Och som antagligen Sveriges snålaste scrappare så kunde jag inte ens låta bli att slänga dessa smala pappersremsor som blev över när jag rev lite papper, utan tryckte dit dem som dekorationer :oD Som ni ser både här ovan och i nedre bilden.

Har en gång tidigare gjort en layout med att "göra ramar" (när jag scrappade mina föräldrars bröllopsfoto) för att få lite djup i layouten. Tyckte det var ett roligt sätt att göra layouter på och detta papper passade dessutom utmärkt till att scrappa så här, tycker jag. Härmed har min 14:nde layout kommit till världen :o) Jepp så pass nybörjare är jag på layouter att jag ännu kan räkna dem :o)



Hoppas du får en riktigt fin vecka! Kul att du kikade in! Ha det bäst!


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ohhhh,så söt du var eller är!!!
    Lo,n är jättefin och pappersremsorna fyller väl sin uppgift.

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig lo! Så härligt att bygga upp den med flera ramar på det sätt du gjort
    Vackert foto också!
    Det är så roligt att se skapelser som är gjorda med våra papper, tack för att du visade.
    Och har du vägarna förbi Luleå någon fler gång är det bara att ringa.

    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  3. Jättegullig Lo. Jag förstår nu varför du inte e glad på bilden, med stickad klänning...hihi....

    Jag har varit här inne och checkat runt dina saker. Jättefina grejer och smyckena e jättefina med.

    Kram marina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!