tisdag 10 januari 2012

Första försöket

Första gången jag målade på canvas var ungefär 30 år sedan :o) Då var det med oljefärger. Nu 30 år senare försöker jag igen men med helt annat och helt annan stil. Detta är sådant som min pappa 30 år sedan antaligen skulle ha kallat för "hemskt" och kanske han gör det idag också :o) Än har han inte sett denna :o)

Hur som helst är detta mitt första försökt till mixed media art (eller något åt det hållet ... :o) ....) "Tjejen" är ett DT projekt för Stämpelkällan i höstas som jag haft liggande i lådan utan att veta vart den ska ta vägen. Nu har den fått sin plats tycker jag :o) Jag har varit på väg att slänga den några gånger hann t o m plocka bort vingarna men som tur var blev den kvar i lådan :o)

Ha det bäst!

ps... Har du sett att Stämpelkällan söker DT och GDT:n just nu? Kika in i Stämpelkällans blogg om du är nyfiken, inlägget hittar du här.

4 kommentarer:

  1. Å vad kul att se lite andra varianter på detta. Håller själv på med några till.

    SvaraRadera
  2. ja tycker den blev läcker! lite a nnorlunda och nytänkande! underbara färger!

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt att se varinater på temat. Snygg som F-N.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!