torsdag 31 maj 2012

Sommarminne från 2010

Lite i sista sekund bestämde jag mig för att vara med i en till utmaning. Nu när jag kände jag var på G :) Denna gång är det Pysseltagens majutmaning där man ska inspireras av underbara bilder. Dessa bilder sa mig "Sommarminnen" och resultatet blev denna layout.

Denna layout är resultatet av ganska planlöst scrappande faktiskt. Kände igår att jag vill göra något som jag "bara gör" :) Borde verkligen ta mig i kragen och prova på Art journaling. Det slog mig igår när jag gjorde denna layout att det nog kanske ändå skulle passa mig. :)

Igår fick jag väldigt många fina kommentarer till mitt rätt personliga inlägg. :) Tack till alla för dem, i fall du är tillbaka och läser detta ;) Nu är det ju inte så att jag går omkring och tänker på denna händelse hela tiden. Men den kan ibland poppa upp då och då. Och jag kan ju inte ibland låta bli att funder på varför jag verkligen upplever det jobbigt att vara med på foton, i alla fall tidvis... Kanske jag bara är i en sådan svacka just nu :) Och även så kan jag inte låta bli att fundera på om ord har stor verkan i våra liv. :) De flesta av oss, vågar nästa säga alla, har ju säkert drabbats av något liknande som jag skrev om. Tror många kände igen sig :)

Nåja nog om detta. I morgon är det fredag och helg!!! Härligt! Nu i veckan har vi haft rätt kallt här i norr, hoppas vi får tillbaka till helgen samma fina väder vi hade förra helgen.

Ha det bäst!!!

5 kommentarer:

  1. Gokväll!
    Härlig LO du satte dig och gjorde, väldigt lekfull! Härligt kort på barnet =)

    Visst är det så, tror oxå att vi alla känner igen oss i det du skrev igår.
    Det många glömmer är hur sårande ord kan vara. En del säger saker med flit för att såra, och en del är bara allmänt "klumpiga" i de ordval de väljer att säga ibland. En del skulle även behöva tänka lite innan de säger något ibland.
    Jag försöker verkligen tänka på vad jag säger. Tonen man använder till att säga sina ord kan oxå göra stor skillnad till hur personen i fråga uppfattar det man säger. Jag märker väldigt väl på jobbet att är jag själv glad i telefonen även om en sur förälder ringer så brukar samtalet sluta ganska trevligt =)
    Glädje och ett trevligt bemötande har en tendens att smitta av sig =)

    Usch ja, ser alltid vädret på mornarna och ni ser inte ut att ha så värst härlig väder där uppe. Här är det väl inte heller något vidare men nog bättre än hos er.

    Ha en fortsatt bra kväll!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt busig layout =) Superläcker!!!
    Å visst spelar ord roll och ALLA påverkas av vad människor säger. Brukar läsa en berättelse för mina skolbarn om en pojke som alltid var så arg och sa fula saker till sin omgivning. En dag gav pappan honom en hammare och spik och sa till sonen att slå i en spik i staketet varje gång han ville häva ur sig något dumt... detta gjorde pojken... och till slut en dag var staketet fullt han hade ingenstans att spika. Fadern svarade att då får han dra ut spikarna.... när spikarna försvann såg pojken hur fula hål det blivit. ( förkortad version ;) Å så är det ju med ord... om än de tas bort eller man säger förlåt,så finns såren kvar...
    Å jag tror som du att alla har vi sådana händelser som vi bär på. Saker människor sagt utan att inse att andra blir sårade...
    Nu ska jag lägga mig.. är toktrött!

    Kramiz Maja

    SvaraRadera
  3. MEN ÅÅH vilken underbart härlig LO, såå roligt foto, du har ju lyckats fånga allt i fotot, såå underbart härligt :)

    Jo det är nog så att ibland ploppar vissa händelser upp mer eller mindre och speceillt om man är i en svacka. Tror också många känner igen sig :)

    HA EN HÄRLIG HELG!!

    BAMSEKRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Ja fy vad obetänksamma ord kan såra & ställa till skada i många år..!
    Ofta brukar det kunna hjälpa lite att, som du nu har gjort, berätta om det. Lättare att kunna lägga det bakom sig...
    Och ja, jag känner igen mig på flera sätt jag med.. :)
    Två underbart fina LO´s har du gjort iaf!!
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!