måndag 27 september 2010

Pysslat med Pysslarna


I helg var jag på en scrapträff med Pysslarna. Liksom i våras hade jag även denna gång riktigt trevlig med ett gäng liksinnade tjejer. Och jag fick ännu mer mersmak för denna hobby :o) Känns att det bara kliar i fingrarna hela tiden... Kreativiteten flödade i rummet där vi satt. Det härliga var att det fanns ett par otroligt duktiga ungdomar, både killar och tjejer, med där som satt och scrappade tillsammans med sina mammor. Förutom ett härligt gäng fanns tre butiker på plats nämligen Lajm, Skrapknuten och PionDesign

Själv fick jag också ovanligt mycket gjort, hade inte räknat med att hinna så här mycket. Gjorde 3 kort och 3 layouter. Tänkte jag visar korten idag. Ovan mitt första julkort för i år, detta var till en skissutmaning där man skulle göra just julkort. Klubben hade fått många sponsorer med härliga vinster och med detta julkort hade jag turen att få ett tredje pris och fick två stämplar från PhunnyFace. Papprena är från PionDesigns nya julpapper och som Sveriges snålaste scrappare, som jag utnämnt mig till tidigare, har jag även använt mig av papprets namn (vad den nu heter vita remsan längst ner på pappret...) som julhälsning. Julkorten skickas ju ut då när Väntan på tomten är som störst :o)


Även detta var till en skissutmaning med valfritt alster, och jag valde att göra ett kort. Den söta stämpeln i detta kort är en s k freebie som jag hittade här.

Och det sista kortet var till en lift utmaning. ...Oj vad bilden blev sne.... :o)

Nästa gång kanske jag visar layouterna :o) Men är nog mer nöjd med korten än layouterna, men då ser jag mig själv också mer som en kortmakare än layout scrappare. :o)

En riktigt trevlig vecka till er alla! Ha det bäst!



1 kommentar:

  1. Det måste ju vara jätteskoj att få pyssla o inspireras av andra duktiga pysslare.

    Dina kort är underbara. Jag har redan "slösat" bort tre fr sista leveransen.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!