fredag 10 juni 2011

3 lika men inte identiska


Det var dax att åter hitta på något åt sonens fröknar :o) Och när det gäller sånt har jag urusel fantasi :o) Sonen vill gärna ge något mer än en blomma samtidigt som jag vill att det är en "förbrukningsvara" på något sätt så att de inte blir något som fyller på kanske överfyllda skåp :oD Har den senaste tiden försökt mig på att altra After Eight askar som denna gång får bli sommarhälsning till fröknarna.


Lite svårt att bestämma hur jag skulle fota dessa. Kändes som hur jag än sen la upp dem här så ser det lite tokigt ut. "Stående" foton såg nästan värre ut. :oD


Idag har vi, liksom flera andra, väldigt varmt. Just nu är det 31 grader i skuggan. Det är väldigt varmt ute på gården så jag bloggar istället en stund nu, innan jag går ut och sätter mig med en glass :o)

På jobbet har vi haft olidligt varmt faktiskt, 31 grader stillastående luft är inte så där jättetrevligt att ha på kontoret. Vi har försökt att öppna fönster runt hela huset för att få korsdrag men inte lyckas. Vissa stunder kändes det som syret tog slut inne, inte undra på att det faktiskt var några som blev så yra att de trodde de skulle tuppa av... Och det var inte p g a vätskebrist. Kranarna har nog gått i ett idag :o) En sån här dag borde man nog ha tagit ledigt då man jobbar i ett hus som saknar luftkonditionering. Tur nog hade jag möjlighet att sluta hyffsat tidigt. Men nu är det fredag och helg. Härligt!

Trevlig helg och ha det bäst!!!

7 kommentarer:

  1. Vilken bra present... snyggt och stilrent och papprena är ju så vackra... Här i Kalmar är vädret ruggigt idag och jag hoppas värmen kommer tillbaka :) Ha en underbar helg! Kramizar

    SvaraRadera
  2. Vilka fina presenter! Och de blir ju så vackert med de fina pappren!

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så fina! Säkert en uppskattad present. Ha en skön pingshelg!

    SvaraRadera
  4. Superfina. Websterpapprena passade ju perfekt till detta =). Vi hde studentfirande i Piteå igår i 31 graders hetta. Det var en pärs för mig som inte är någon soldyrkare ;)

    Kramiz Maja

    SvaraRadera
  5. Fina paket!
    Låter som om du jobbar på samma kontor som jag...!!!
    Vi har haft sån syrebrist att saker som jag gör varje dag på ren rutin blev fel och fattade inte vad som blev fel. Hjärnan fungerade inte alls och vi hade också de som trodde de skulle tuppa av.

    SvaraRadera
  6. Synd att slita upp så fina paket.

    I vår skola brukar, vi sätta en klasspeng en hundring varje år, som bla används till paket åt fröknarna som klassföräldrarna brukar fixa.

    Skönt tycker jag!

    På mitt jobb är airconditonanläggningen el vad det är så effektiv att man inte kan komma i kortärmat o m sommarkjol utan att frysa, trist det med.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!