söndag 21 augusti 2011

Snabb kort

Igår visade jag några små kort idag ett snabb kort :o)

Min mans mormor fyllde 80 år i fredags. Igår skulle hon "firas". Varför jag sätter "" runt firas är bara för att hon tillhör en tro (utan att nämna vilken...) där de inte firar födelsedagar. Tanken var i stället att barn, barnbarn och barnbarns barn skulle samlas och umgås. Jag hade då för en gångs skull inte hållit koll om det skulle vara present och kort med denna gång, jag trodde nämligen att man inte fick ha med sig något :o) Blommor tänkte jag kunde vara var ok, för blommor kan man ju ge annars också... men lämnade allt till min man då det är hans mormor...

Ungerfär 2 - 2½ timma innan vi skulle iväg så frågar min man om jag har ett färdigt kort han kunde ge tillsammans med blommorna... Näpp naturligtvis inte... mina kort är väl allt annat än passande till en 80 årig dam :o) Knasig som jag är trodde jag det bara skulle vara blommor och inte kort då man inte precis kan skriva Grattis på födelsedagen, eller liknande. :o)

Hur som helst så fick jag bråttom. Jag hade precis kommit från duschen och hade inte fixat mig. I vanliga fall tar det inte länge för mig att fixa mig men jag hade ju så stort planerat att fixa håret lite extra :o) Så ovan kort blev till slut resultatet av ett snabb kort. Jag är ju inte speciellt snabb i vanliga fall :o) Vet inte hur länge detta kort tog att göra men för att vara mig gick det snabbt :o) Och jag hann även fixa mitt hår lite extra :oD 

Mottagaren verkade i alla fall vara nöjd med kortet och det stod inget om Grattis på 80 års dagen utan min man hade hittat någon lämplig vers som faktiskt funkade utmärkt :o)

Apropå gulliga kort. Jag borde nog köpa in lite gulliga stämplar inser jag. Jag älskar ju att måla stämpelmotiv men har inte så många gulliga stämplar. Jag gör ju inte så gulliga kort precis men jag kanske borde visa att jag kan  ;o)

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Ett helt underbart kort!!
    Gillar det massor!
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort, som gjort för att rama in. Din mans mormor är faktiskt yngre än min svärmor!

    Ok då gör vi affär igen, hörs via FB!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint... bra ibland med lite stress :)
    Kramizar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!