lördag 20 oktober 2012

Lite DT alster

Visar idag två kort som är gjorda för länge sedan och dessutom även bloggade för ett tag sedan i Stämpelkällans blogg :) Glömmer ju nästan att visa dem i min egen :)

Här ovan är ett runt kort med två av Stämpelkällans stämplar. Lite somrigt så här mitt i vintern :) Vi utmanar varandra varje vecka och min utmaning denna gång var att göra något som inte är kvadrat eller rektangelformat. 

Och detta är en verkligen clean and simple julkort efter en av mina DT-kompisars skiss. Här är snöflingorna ett sett med stämplar som så klart hittas hos Stämpelkällan :)

Minus 2 grader och strålande solsken har vi i skrivande stund. Bara för under en timme sedan var det -5 ute. Vi behöver iväg och shoppa idag... igen känns det som... Sonens vinterskor visade sig vara för små och så måste han ännu ha lite annat till vintern. Trodde jag fixat allt men icke sa nicke.... bara iväg och shoppa idag också. Här hos oss kan det nämligen vara väldigt svårt att hitta t ex vinterskor för barn i januari-februari. Så det gäller att köpa dem i början av vintern... Nåja det finns tid att vara ute också hoppas jag. Städning kan man göra på kvällen eller i morgon, eller hur ;)

En riktigt riktigt härlig lördag önskar jag er alla där ute någonstans :)

4 kommentarer:

  1. Hejsan Päivi,
    ÅHH jisses vad mycket snyggt du har hunnit göra medans jag legat krasslig, nu börjar det är bli bättre här, bara hostan som tar kol på en, men men den börjar ju också att ge med sig, så jag har inte orkat kika in.
    Men har kikat nu på allt du gjort och säger WOOW WOOW vilka underbart vackra LO:n du har gjort och korten julkorten såå snygga, flaskortet med Kenny K motivet såå himla läcker, jisses vad du är kreativ :)

    HA EN HÄRLIG FORTSÄTTNING PÅ HELGEN!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Oj, ni har rena rama vintern däruppe förstår jag =)
    Ja, allt detta "måsteshoppande" av kläder som barnen växer ur är så jobbigt. Tack och lov växer inte mina barn direkt längre...........men inte hjälper det.......dottern tröttnar ju istället och "måste" ha nytt =)

    Vilka snygga kort!
    Det översta gillade jag, jag gillar ju olika former =)
    Snyggt djup du fått till i det röda = superfint!
    Det där under var stilrent och snyggt. Superfina snöflingor, lite ha-begär på dom =)

    Hoppas ni funnit vad ni behövde i affären och ha en fin helg!

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Kiitos vierailusta ja kivasta kommentistasi! Hienoja kortteja ja skräppisivuja sinäkin olet tehnyt :)

    SvaraRadera
  4. Fina kort och jag gillar speciellt det nedersta! Snygga snöstjärnor och så är jag ju så förtjust i "textpapper"... = tipp topp kort!

    Vintershopping... ja, sånt måste man ju bara göra. Själv skulle jag vilja ha en ny rejäl jacka, lite längre modell så jag slipper frysa om rumpan *S*

    Får väl se om jag hittar nån nånstans till vettigt pris.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!