torsdag 8 november 2012

Distressrute försök...


Sans design har kommit ut nu nyligen med nya diggisar och denna swirl med fjärilar är ju bara såå vacker tycker jag. Textstämpeln kommer från Stämpelkällan.

Häromdagen bestämde jag mig för att göra mitt första försök till en distressruta. Och resultatet blev väl ok fram till att jag skulle bigga kortet... Ja då först märkte jag att jag använt mig av fel cardstock. Denna vita cardstock som jag inte minns var jag köpt är absolut inte kortkvalité. Funkar ok till layouter men ska man bigga och vika så blir kanten som rispad...eller hur jag nu ska förklara... Men eftersom jag inte nämndes slänga iväg min första distressruta tog jag och  skar ut dne istället så får jag se om jag någon gång har använding för det. Nåja... det går ju faktiskt att ha den på en present även så här, eller hur :)

Ha det bäst!


2 kommentarer:

  1. Men vad kul att du provat på det där med distressruta =) Det är ju jättekul och såååå längesedan jag gjorde det (tack för du påminner =)

    Din ruta blev superfin, snyggt du rev bitarna som blev kanten! Superfina stämplar du använt!!

    Hm, vicken himlans otur du hade med bigningen men det var tur du inte slängde den!! Antingen kan du ju precis som du skriver ha den som en tag på ett paket. Eller så kan du ju sätta den på en annan kortbas, kanske en vit, och sedan ha ett mönstrat/färgat papper emellan så denna träder fram ordentligt =)

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Det går alldeles utmärkt att ha den på en present eller som Iffa säger på ett kort :)
    Du har gjort det så läckert, men vad tråkigt med såndana papper som bara rispar sig :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!