lördag 24 november 2012

Snöslott


För ett tag sedan valde jag att prova på att prova på Little Yellow House Kits. Något jag absolut inte ångrat :) Kiten räcker länge och speciellt för mig :) Roliga kit att skapa med och som hittills passat utmärkt till min smak :)

Nu i november har Little Yellow House Kits en utmaning där man ska inspireras av en bild. Den bilden hittar du här. Bilden fick mig på en gång att tänka på de snöslott som byggs upp i Kemi, Finland, varje år. Så detta blir mitt bidrag till den utmaningen där bilden inspirerat mig till att göra en layout med bilder från snöslottet.

Detta snöslott ser olika ut varje år men har alltid hotellrum att bo i och även en "kyrka". Varje år är det något par som gifter sig där. 2011 såg ingången till detta snöslott ut som Fantomes grottingång. I år 2012 har vi inte varit till snöslottet.

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. WOW, så läcker LO: blev =)
    Mjuka fina färger som stämmer så bra tillsammans och även med kortet!
    Vilken fräck snöbyggnad, helt makalöst vad det går att göra med lite snö,hihi.
    Jag har en barndomsvän som gifte sig i ishotellet upp igenom där du bor (norrland alltså =) Nu var vi inte med utan det var bara deras familjer men har sett kort på det och mycket vackert och annorlunda sätt att gifta sig på =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Moi Päivi!! tämä on aika ihana!! tykkään kovasti. Kiva kun kävit mun blogissa vierailulla! Mietinkin SF:n kommentteja jättäessäni, että pitäiskö kirjoittaa suomeksi, mutta jätin sitten, kun en ollut varma (löysin siihen hätään vain ruotsinkielisiä tekstejä :)...). ja minun ruotsi on sitten puolestaan pahasti ruosteessa :). täytyypä vierailla täällä useamminkin, niin sekin taito taas ehkä palautuu vielä :D. terkkuja Itävallasta, Sanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!