lördag 14 maj 2011

Specialvikningar hos Pysselmyran

Ännu mera pyssel blev det för mig idag. Börjar känna mig bättre från förkylningen samtidigt som jag inte ännu är i så bra form att jag orkar med allt för ansträngande uppgifter. Så det fick bli en pysseldag för mig idag.

Min stora inspirationskälla är skisser, utmaningar och tävlingar. Det bara börjar klia i mina fingrar när jag hittar någon rolig utmaning. Inne hos Pysselmyran finns en utmaning där man ska göra en specialvikning. Har länge velat göra ett sånt här boxkort men det har bara inte blivit av, men nu kom jag till skott.


Här är kortet utan manschetten... bandet... bältet... ja.. vad heter det???? Hur som helst här ser ni hur det går att veckla ut det till en box. Tyvärr hade jag inga extra händer hemma som kunde hjälpa mig att hålla den utvecklad.


Detta var ett roligt kort att göra och kan tänka mig att det är perfekt om man vill ge bort pengar t ex. Eller ännu bättre presentkort som är typ sånt där plastkort.

Hur kan färgerna på fotona bli sååå annorlunda...??? Hm... jag tror jag i första fotot faktiskt stod överlutad över kortet när jag tog fotot. Nåja dessa får nu duga. Ids inte börja om med fotograferingen :o)

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Jättefint kort!!
    Kul vikning :)

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  2. Aaah va härligt med en fjäril på det där kortet. Det är något av en fördel att ha ett band eller en låsmekanism runt även om du viker ordenligt. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!