fredag 30 september 2011

Vera i badkar

I går bloggade jag detta popup kort i Stämpelkällans blogg. Har använt mig här av stämpel Vera i badkar.  Tycker denna stämpel är så rolig! Denna gång är jag dessutom riktigt nöjd med färgläggningen av huden. Tycker hud är nästan det svåraste att färglägga.

 Här då hela kortet. Väggen är ett försök till att föreställa kakelvägg. Den har jag bara klippt ut bitar av kartong, limmat fast och målat på med gesso. Golvet är återigen ett foto. Denna gång foto på golvet i vår dusch. Ändrade dock färgerna lite... :o) Även mattan har jag gjort själv av papper. Här nedan en mycket enkel beskrivning på hur jag gjort den :o)

 Det enda man behöver är en bit papper eller kartong i ungefär den storleken man vill ha mattan. Sedan har jag av vanligt kopiatorpapper klippt ut remsor på ca 1 ½ cm breda. Och så dubbelhäftande tejp förstås. Men det går säkert lika utmärkt med lim.

 Pappersremsorna klippte jag lagom långa att passa till underlaget, vek sedan dem på mitten och klippte fransar.

På kartongbiten satte jag en heltäckande bit av Biltemas tejp och fäste sedan remsorna på den. När jag fått mattan så lång jag ville ha den klippte jag till kanterna jämna och "ruffsade till fransarna" på mattan. Ja och sen var badrumsmattan klar. :o) Enkelt, eller hur?

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad läckert. Kul kort!
    Måste säga att jag är helt oinsatt i vad det innebär att göra kort som du gör eller scrapbooking.
    En helt outforskad värld för min del!

    SvaraRadera
  2. Vad läckert!!! Gillar väggen, golvet, mattan & Vera så klart - hm...dvs ALLT :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Sååå himla läckert kort...... har ju sett på det ett tag nu ;) men nu har jag tid att kommentera också. Kul med alla detaljer.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Men så snyggt! Du har verkligen fått till huden ja, vad har du målat med?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!