söndag 2 december 2012

Blå julkort

  
Även julkorten får vara blå för mig. :) Visar lite DT alster jag naturligtvis glömt att visa i min blogg. DT kort för PhunnyFace. Har använt mig av stämplar från senaste kollektionen. Denna ovan stämpel Jultomtens ansikte tycker jag är helt underber. Precis så ska en jultomte se ut tycker jag :)


Jag gör oftast inget speciellt med mina insidor. Utan de brukar vara väldigt enkla, som denna. Har tänkt bespara mig lite från skrivkramp och gjort insidan digitalt :) Blomman nertill kommer från Momas lil´shop of stamps. Lätt och behändigt sätt att få till en insida :)

  
Även här entt julkort med stämpel från PhunnyFace. Denna gång kanske ett lite mindre traditionellt julmotiv :)

Även till denna fick insidan bli digita. Nämligen från Sans design kommer denna härliga God Jul text. Enkelt men ändå snyggt tycker jag själv :)

Då är det första advent och nedräkningen till julen börjar för många. Lagom till idag har vi fått lite snö. Än kommer det fram lite grässtrån under snön på några ställen men det är i alla fall mer vitt än annat  :)

Trevlig första advent!!!
 

3 kommentarer:

  1. Härliga julkort du gjort i superfint papper, älskar dom där papprena och blått till julkort är väldigt snyggt!!
    Haha, stämpel på kort nr 2 = det hade passat perfekt till min arbetskompis som fick mitt lila/silvriga med döskallar på =) Jättefräck stämpel verkligen!
    Ja, det där är en "äkta" jultomte på kort nr 1 och så fint färglagt som vanligt tjejen!!!
    Men så kul att det kommit lite snö till er oxå, det unnar jag er så här precis lagom till advent! Här faller ytterligare lite snöflingor ner idag......så mysigt när peppakaksbak står på schemat idag =)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. God eftermiddag får jag säga nu när jag återkommer ett antal timmar senare =)
    Har sett den tävlingen och gått och grunnat lite under dagen vad jag skulle kunna hitta på..........och tror jag kommit på nått =) Frågan är nu om jag hinner göra klart detta tills tävligen slutar då vardagarna brukar vara fullt upp på men jag skall knåpa lite varje dag tror jag för det var en kul tävling!
    Ha en fin vecka!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Men guu såå snygga julkort, tomten är ju bara såå underbart fiin och den döskallen"tometn är ju såå läcker, såå himla snyggt med blått ;)
    Perfekta insidor tycker jag :)

    BAMSEKRAM MAJSAN

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!